Menu główne
Październik 2017
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Programy
Program bezpieczne wakacje Program "Szklanka mleka" Program "OWOCE W SZKOLE" Program "MAŁY MISTRZ" Program "KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ" Program "LEPSZA SZKOŁA"  

Raport z ewaluacji wewnętrznej

2015 / 2016

Zespół Szkolno – Przedszkolny w Smołdzinie

 

Opis przedmiotu ewaluacji:

Zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Smołdzinie w roku szkolnym 2015/2016  badano wymaganie 4. Uczniowie są aktywni.

Cel ewaluacji: zebranie informacji, czy:

  • nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają każdego ucznia do podejmowania różnorodnych aktywności i inicjatyw,
  • uczniowie są zaangażowani w zajęcia prowadzone w szkole, czy chętnie w nich uczestniczą,
  • uczniowie współpracują ze sobą w realizacji przedsięwzięć będących wynikiem działań samorządu uczniowskiego,
  • uczniowie inicjują i realizują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju, rozwoju szkoły i społeczności lokalnej oraz angażują w nie inne osoby.

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: ankiety przeprowadzonej wśród 147 uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie (80 ze szkoły podstawowej oraz 67 z gimnazjum).

Mocne strony:

  • Uczniowie chętnie uczestniczą w dodatkowych zajęciach organizowanych w szkole
  • Najczęściej wskazywanym przez uczniów czynnikiem powodującym ich udział w zajęciach jest ciekawość
  • Uczniowie są pomysłodawcami działań na rzecz własnego rozwoju
  • Uczniowie szkoły podstawowej chętnie pracują dla dobra szkoły, najczęściej biorąc udział w konkursach
  • Duża liczba uczniów bierze aktywny udział w życiu społeczności lokalnej (najczęściej są to imprezy gminne i sportowe)
  • Uczniowie szkoły podstawowej potrafią wzajemnie motywować się do udziału w życiu społeczności lokalnej
  • Członkowie Zarządu Samorządu Uczniowskiego oraz Parlamentu Uczniowskiego dobrze ze sobą współpracują

Słabe strony:

  • Uczniowie gimnazjum rzadziej są pomysłodawcami na rzecz własnego rozwoju niż uczniowie szkoły podstawowej
  • Uczniowie gimnazjum rzadziej pracują dla dobra szkoły niż uczniowie szkoły podstawowej
  • Spora część społeczności uczniowskiej nie uczestniczy w życiu społeczności lokalnej
  • Uczniowie gimnazjum nie są zainteresowani zachęcaniem rówieśników do pracy na rzecz społeczności lokalnej
  • Jako czynniki utrudniające uczniom udział w dodatkowych formach zajęć w szkole najczęściej wymieniane są strata czasu i brak dojazdów
  • Słaba współpraca członków Zarządu PU i SU ze społecznością uczniowską

 

Wnioski:

  • Aktywność uczniów słabnie wraz z wiekiem.
  • Aktywność w dodatkowych zajęciach uczniów dojeżdżających do szkoły jest większa niż miejscowych.
  • Aktywność w życiu społeczności lokalnej uczniów dojeżdżających jest mniejsza niż miejscowych.

Należy:

  • motywować uczniów starszych (gimnazjalistów) do większego zaangażowania w życie szkoły i społeczności lokalnej,
  • zwiększać zaangażowanie nauczycieli uczących w gimnazjum do podejmowania inicjatyw wspólnie z uczniami,
  • zwiększać możliwość udziału uczniów w życiu szkoły przez dostosowanie planu dowozów,
  • pracować nad udoskonaleniem systemu motywowania i nagradzania uczniów,
  • zwiększać świadomość samorządności wszystkich uczniów (nie tylko członków Zarządu SU i PU)

 

Sposób prezentacji wyników:

  • Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
  • Uczniom i Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej

 

Opracował Zespół Ewaluacyjny w składzie:

mgr Emanuela Dybaś

                                                                       mgr Olga Fałaga

                                                                       mgr Joanna Jóźwiak – Mastalerz

                                                                       mgr Ewa Sokołowska